HOL VOLT, HOL NEM VOLT... - TITKOK ÉS CSODÁK EGYÉNI UTASOKNAK...

Szenvedélyem az utazás, minden izgat, ami ezzel kapcsolatos, idegen helyek, városok, országok. Képzeletem szárnyal. Ha nem szeretnél beszállni a szervezett utak kötött programjába, olvass velem!! Megálmodom a tutit!

Félek. Nem tudom mióta hatalmasodott el rajtam ez az érzés, de egy ideje folyamatosan az motoszkál a fejemben, hogy rohan az idő, már nem sok van hátra és megszámlálhatatlanul sok helyen nem voltam még. Vérszemet kaptam. Idei utazásunkat megpróbáltam a lehető legteljesebbé tenni, több ország, több szílus, töméntelen látni-érezni való....Bevált!

KÉPESLAP HELYETT...

Szeretetteljes üdvözletem küldöm erről a szupertitkos expedícióról, aminek meghiúsulásától annyira féltem, hogy beszélni sem mertem róla.
Most, hogy itt ülök Amsterdam kellős közepén egy lakóhajóban és ringat a víz, kezdem visszanyerni hitem a világban és az egész emberiségben.
Amikor négy napja megérkeztünk Prágába - ott töltöttünk 2 éjszakát tranzitszállás címén - azt mondtam a lányaimnak, hogy figyeljenek jól, mert bárhova megyünk, minden városnak megvan a maga rendszere, és nemcsak a bájait kell észlelnünk, hanem meg kell tanulnunk a várost.
Prága gyönyörű - nagyon régóta vágyom oda - de a lányaim is így voltak ezzel! Nem kellett tehát győzködni őket, hogy menjünk, lássunk. Az ott töltött két nap alatt mindent megnéztünk, amit lehet, bebarangoltuk az óváros minden kis utcácskáját, a Károly hidat este és nappal többször is, felkaptattunk a várba, majd megmásztuk a Petrin hegyet is és futottunk át a tömegen, mint aki az életéért fut, hogy odaérjünk az óváros nevezetes órájához, mire az elkezdi játékát. Jutalmunk egy turista által a toronyból előadott trombitajáték volt:) Na meg egy fincsi kis eperrel töltött kürtőskalács...
Aztán Amsterdam....nincsenek szavak! Azt mondják, Észak Velencéje, kicsit hasonlít is de egészen más. Azt mondják kozmopolita falu - azt mondom, ilyet életemben soha, sehol nem láttam még, és attól félek, nem is fogok...Itt ringatózunk a városközpontban egy kis hajón és tökéletesen áthat bennünket az a hangulat ami az egész várost jellemzi. A vízre épített város csodája! Velence számomra mindig favorit volt, de bátran ki merem mondani, hogy amit itt tapasztaltunk, felveszi a versenyt vele! Amsterdam nem is egy város, hanem egy életérzés. Itt az emberek sokszínűek, persze a változatos turistaáradat is ráerősít erre, de az itt élő amsterdamiak sokfélesége azonnal szembeszökő, valószínűleg azért, mert nagyon is elfogadóak, nagyon is barátságosak. A vízibuszok hajóskapitányai viccelődnek a turistákkal és bár rendelkezésükre áll egy remekbe szabott városnéző anyag a hajón, csak egy gombot kell megnyomniuk, ők többet adnak, elmesélik saját változatukat a városról. A nyelv itt nem probléma, az emberek többsége a hollandon kívül még legalább két nyelvet beszél és alap, hogy a központi pályaudvart takarító időosebb nő is tud angolul és válaszol, ha kérdezed...Az élet este hosszabb, egészen éjszakába nyúló és reggel kilenckor még épp csak hogy ébredezik a város...Senki nem rohan sehova, az az eredeti "slow life" vagyis lassú élet itt erőteljesen érzékelhető. És igen, valóban van vöröslámpás negyed - megnéztük kart karba öltve a lányainkkal - és itt szívják mindenhol a füves cigit a repkedni vágyók. Persze mi nem, mert mi magától a látványtól, az életérzéstől is tudunk repkedni, nincs szükségünk egyéb szerekre... Szóval olyan, amilyennek leírták a tapasztaltabbak és még olyanabb!

Most, hogy már csak egy nap van hátra a négyből, amit itt töltünk, természetesen elkezdtem pánikolni, hogy mi mindent nem láttunk még, és mi mindent kell holnap itt hagynunk, de ez nem újdonság, minden utazás alkalmával ezt érzem, na meg azt, hogy igen, ide vissza kell jönnünk egyszer...És ha azt kérdezed, el tudnám-e képzelni az életem ebben a mesébe illő városban egy hajón ringatózva, a válasz határozottan IGEN!

Persze ez csak merész álmaim egyike amiből hamarosan felébredek. Addig azonban tovább habzsolom a látnivalókat, a szélmalmokat és tulipánmezőket, a halászfalukat és kikötőket, hogy egy kissé nyugodtabban mondjak búcsút Észak Velencéjének...

Millió puszi!

Oldal: PRÁGA-AMSTERDAM-DREZDA - 8 nap, 4 ország, 1000 csoda!-Ide írhatod a weboldalad új lapjának a címét
HOL VOLT, HOL NEM VOLT... - TITKOK ÉS CSODÁK EGYÉNI UTASOKNAK... - © 2008 - 2024 - egyeniutas.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés