HOL VOLT, HOL NEM VOLT... - TITKOK ÉS CSODÁK EGYÉNI UTASOKNAK...

Szenvedélyem az utazás, minden izgat, ami ezzel kapcsolatos, idegen helyek, városok, országok. Képzeletem szárnyal. Ha nem szeretnél beszállni a szervezett utak kötött programjába, olvass velem!! Megálmodom a tutit!

Velence volt az első olyan utazás, amelyet nem terveztem meg pontról pontra, hanem vásároltam egy utikönyvet és rögtönöztem...Jól sikerült, de biztos vagyok benne, hogy előre elkészített programtervvel sokkal egyszerűbb az élet, na meg az utazás, ezért pótlólag szerkesztek egyet, hogy aki utazni szeretne, használhassa...

1.nap: érkezés Velence Santa Lucia pályaudvarra reggeli órákban

Elsétáltunk a közeli szállodához, bejelentkeztünk és leraktuk a csomagjainkat a recepción, így könnyített rakománnyal vágtunk neki gyalogosan a városnak.

Velence olyan, mint egy kis ékszerdoboz, egy jó térképpel (nálunk a zsebutitárs volt - tökéletes!) a kézben mindenhova el lehet találni, mert a főbb nevezetességeket össze nem téveszthető sárga útjelzó táblácskák mutatják, így gyalogosan nagyon sok helyre eljutottunk még ebéd előtt.

Az ebédet már a szobánkban költöttük el, fel is frissültünk és újra nekivágtunk gyalogosan. Mivel az egész városka nem túl nagy, azokat a részeket, amik érdekesek lehetnek - és itt nemcsak az utikönyvek által leírt főbb nevezetességekre gondolok, hanem pl a minket sokkal jobban izgató kicsi szűk utcácskákra, terecskékre, piacra - szóval ezeket meg lehet tekinteni gyalogosan is.

Mi kerületről kerületvre haladva jártunk estig és jó sok mindent meg tudtunk nézni...

2. nap: Mivel ezen a napon már vaporetto bérletünk is volt (48 órásat váltottunk) úri módon hajóval folytattuk a nézelődést. Velence vaporetto térképe ugyanolyan jól átlátható, mint egy nagyobb városban a metróútvonalak, minden állomásnál ki van függesztve egy hatalmas példány, nagyon jól jelölik a járatokat és útvonalakat, tehát könnyen eligazodtunk. Meglátogattuk a közeli Murano szigetet és Buranot is, mindkét szigetecske sajátos hangulatot áraszt, Murano a mindenhol fellelhető csili vili üvegcséivel, Budano pedig a szép színes házaival és az utcán is buranoi csipkét varrogató nénikékkel önmagában véve is egy csoda. Este értünk vissza bázis szigetünkre, de nem elég fáradtan ahhoz, hogy egy kis esti andalgásra még ne kerülhetett volna sor, most már vaporetto bérlettel kombinálva a sétát, merészebben, távolabbi helyekre is.

3. nap: Velence közelében van egy hosszúkás sziget, a velencei Lido (tengerpart). Csak azért tudom, mert ott voltunk Velencén és behatóan tanulmányoztam a térképet. Így fedeztem fel. Egyébként nem jutott volna eszembe Velencére tengerparti nyaralást tervezni. Az uazási irodák is csak Bibionét, Caorlét hirdetik - még olyankor is, amikor velencei városlátogatás az utazás célja, amit az útleírásomban már ecseteltem, hogy úgy hangulat, mint életérzés szempontjából egészen más. Szóval elvaporettóztunk a velencei lidora, megpróbáltunk pár óra alatt ráhangolódni a tengerparti-strandsétányos feelingre, bejártuk ezt a szigetet is kersztül-kasul, majd egy ravasz húzással kompra szálltunk, merthogy arra is érvényes a vaporetto bérlet és a hatalmas hajó fedélzetéről nézelődve tértünk haza. És bár nagyon kevés időt töltöttünk a Lagúnák Királynőjeként emlegetett helyen, van bátorságom azt mondani, hogy szokásunkká vált az esti andalgás a Canale Grande mentén és a szűk kis sikátorokban hidacskára fel, majd le...

4.nap: A reggelit és a kicsekkolást követően csaomagjainkat hátrahagyva végigfutottuk még egyszer a számunkra kedves helyeket, lábunkat megáztatta egy vaporettó, amely túl közel a parthoz túl nagy sebességgel haladt a Canale Granden, de ez sem volt probléma. Búcsúztunk, jóllakottan a látottakkal, békésen, szívünk telve gyönyörűséggel...

Csak egy dologban lehettünk biztosak: ide visszatérünk még...

Oldal: 4 napos túra - VELENCE
HOL VOLT, HOL NEM VOLT... - TITKOK ÉS CSODÁK EGYÉNI UTASOKNAK... - © 2008 - 2024 - egyeniutas.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés